oceněných zaměstnavatelů
let od první kampaně
let od založení prvního mateřského centra
nástroj strategie podpory rodiny
Naše know-how šíříme prostřednictvím nástroje Strategie podpory rodiny. Celý proces nazýváme prorodinným auditem. Nejsme ale kontroloři, prověrky neděláme. Vycházíme naopak z původního významu slova audire, tedy naslouchat. Nasloucháme, poskytujeme zpětnou vazbu a formulujeme doporučení šitá na míru. Soustředíme se na vyladění procesů a pravidel a na riziková místa personální praxe s důrazem na potřeby pečujících.
Co je naším cílem? Aby se lidem bez ohledu na věk, pohlaví a životní situaci dobře pracovalo a současně mohli naplňovat další životní role. Nejde ale jen o rodiče malých dětí – slaďovat osobní a pracovní život potřebuje každý člověk. Jde o všechny generace trhu práce.
Při spolupráci se zaměstnavateli se soustředíme na strategický pohled a komplexnost. Na to, jak uchopit principy slaďování pracovního a soukromého života bez zbytečných finančních i byrokratických požadavků. Pokaždé zohledňujeme individuální možnosti a specifickou situaci spolupracujícího zaměstnavatele.
certifikát
Zaměstnavatel, který absolvuje auditní proces a naplňuje kritéria Společnosti přátelské rodině (podle metodiky Strategie podpory rodiny), obdrží certifikát Společnost přátelská rodině.
Platnost certifikátu je 3 roky.

Metodika
Audit má široký záběr. Zaměřuje na tři oblasti, které jsou pro firemní kulturu přátelskou rodině klíčové. Míra prorodinného klimatu vychází právě z jejich nastavení.
První pilíř
- organizace práce
- flexibilní formy práce
- management mateřské a rodičovské dovolené
- adaptační procesy
- podmínky a podpora neformálně pečujících
- rovné příležitosti a diverzita
druhý pilíř
- prorodinné pracovní klima
- benefity a výhody pro rodiny s dětmi
- podpora volnočasových aktivit pro děti
- mezigenerační soužití
- organizace prorodinných aktivit
třetí pilíř
- společenská odpovědnost
- sociální prospěšnost
- transparentní podnikání
- odpovědnost k životnímu prostředí
K vyhodnocení stávající situace využíváme:
-
dotazníkové šetření (dotazníky nekopírují zahraniční indexy, byly vytvořeny pro české pracovní prostředí a podmínky)
-
analýzu dokumentů
-
osobní návštěvu pro ověření prorodinných podmínek a rozhovory se zaměstnanci/kyněmi.
STANDARDNÍ PRŮBĚH SPOLUPRÁCE
Spolupráce se zaměstnavatelem probíhá standardně ve třech fázích.

přípravná fáze
Ukotvíme smluvně spolupráci, určíme cíle a strategii a nastavíme časový harmonogram.

realizační fáze
Sbíráme data a informace, které následně analyzujeme. Cílem je zmapovat aktuální stav organizace.

závěrečná fáze
Shrnujeme výstupy, závěry a doporučení, jejichž realizací by se organizace měla přibližovat ideálnímu stavu –být organizací, která je vstřícná rodině a potřebám pečujících.
S KÝM JSME SPOLUPRACOVALI









































